Pakiet Poetycki I

100,00 

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni: 100,00 

20 w magazynie

Opis

Trójkącie

Polityczność i interwencyjność poezji Iryny Zahladko realizuje się w sposób, do którego być może jeszcze nie przywykliśmy. Wrażliwość społeczna częściej ukrywa się w lekko zwichrowanej składni czy odmianie czasownika, czasem maskując się również oniryczną metaforyką, jak w Rodzaju męskim czy Śnie przed nekrologiem. Poetka udziela ślubu pozornie sprzecznym ze sobą rejestrom tak zwanego wiersza zaangażowanego i wiersza mocno zakorzenionego w tradycji gier językowych. Sądzę, że bez zgody na błąd i błądzenie nie byłoby to możliwe: błąd jest w końcu odejściem od założonej normy poprawnościowej, co go jednocześnie kłiruje i sytuuje w przestrzeni eksperymentu.

/ Anouk Herman

Piosenka

Piosenka odtwarzana jest na liliowej empetrójce albo w radiu stojącym na stole w kuchni z widokiem na miasto. Podmiotka dzwoni do stacji, dzięki czemu w audycji na temat szczęścia pojawia się głos młodej osoby AFAB. Prowadzący nie są zadowoleni z tej sytuacji: myśleli, że mają monopol na słowa, a tu ktosia, używając w znajomy sposób znajomych pojęć, mówi coś zupełnie innego niż to, do czego przywykli. Posłuchajcie: różne istnieją hobby, ale piosenka zawsze ma ten sam refren. Znacie go, więc nie ma potrzeby puszczać playbacku. Podkład Piosenki to splecione ze sobą: system, przemoc i trauma. Wraz z linią melodyczną wychylają się na powierzchnię: własny głos podmiotki, alternatywne narracje o świecie i humor. Przedmioty mają swoje nazwy, pies niucha okruszki, a biblioteka stoi otworem.

/Karolina Czarnecka

Chciałośmy

W swojej trzeciej książce poetyckiej Ada Rączka kontynuuje wątki niebinarności podjęte w zinie „Próba wyjścia z brzucha | Próba wejścia do brzucha”, przypatrując się już nie tylko językowi, ale także ciału i emocjom. Zabiera głos z miejsca „pomiędzy”, rozpracowując i przesuwając zasięg uwikłanych w codzienność skostniałych znaczeń i odruchów. „Chciałośmy” jest nie tylko gestem oporu wobec rzeczywistości konstruowanej poprzez definiowanie przeciwieństw i kontrastów – ale też radosną afirmacją nieoczywistej plastyczności języka i jego wywrotowego potencjału.

/ Maria Halber

 

Regulamin Sklepu internetowego SDK